De Grote Markt van Brussel is een van de uithangborden van de hoofdstad en wordt bij valavond nog aantrekkelijker. Om aan de duizenden bezoekers een optimaal visuele animatie te kunnen bieden, heeft de stad de belichting van dit UNESCO werelderfgoed patrimonium toevertrouwd aan een energie-partner.
Hoe esthetetiek eveneens economisch én ecologisch kan zijn
Niet minder dan 1.600 LED-lampjes kunnen individueel aangestuurd worden. Verbazingwekkende lichtshows animeren van nu af aan één van de mooiste plaatsen ter wereld tijdens alle seizoenen en evenementen. Zij kan, bijvoorbeeld, de markt in zwart, geel en rood hullenop 21 juli.
Ondanks deze overdaad aan licht, heeft de expertise van de energiepartner geleid tot een vermindering van 80% van de specifieke verlichtingskosten geleidt en is het onderhoud 4 keer minder duur geworden. Niemand zal erover klagen dat ‘city marketing’ op deze manier eveneens bijdraagt tot de klimaatdoelstellingen van de hoofdstad.
#energy4cities