FEBEG en haar leden sluiten zich aan bij de campagne OFF ON
Begin november gaven de 4 ministers voor Energie het startschot voor de campagne OFF ON, die erop gericht is om een eventuele afschakeling van het elektriciteitsnet te voorkomen of gebeurlijk te begeleiden. FEBEG en haar leden ondersteunen deze campagne en willen er als partners aan meewerken. Zij gebruiken hun communicatiekanalen richting klanten om hen te stimuleren solidair te zijn en elektriciteit te besparen bij een aangekondigde stroomonderbreking.
Marc Van den Bosch, Directeur van FEBEG: ”De producenten en leveranciers van FEBEG doen al het mogelijke om de productie van beschikbare productiemiddelen te maximaliseren en om het evenwicht van hun klantenportefeuille te garanderen. De lancering van deze campagne is dan ook welkom om het bewustzijn bij het publiek, de bedrijven en de openbare diensten te verhogen. Samen kunnen zij bij een aangekondigde stroomonderbreking hun verbruiksgedrag aanpassen en een waardevolle hulp bieden om de afschakeling van delen van het net te verhinderen”.
Het professioneel beheer van de vraag is een belangrijk element voor het evenwicht tussen vraag en aanbod van elektriciteit. De campagne OFF ON wijst op het belang van “demand side management”. De FEBEG leden bieden heel wat diensten aan op deze markt die in de komende jaren nog verder moet groeien in het segment van de bedrijven en de openbare instellingen, en vervolgens ook bij de particulieren.
Om in real time over het evenwicht van het net op de hoogte te blijven en op het juiste moment uw verbruik aan te passen, kan u ook een app. OFF ON downloaden op de site van Elia.
Nog steeds vragen? Bezoek www.OffOn.be.
Afschakeling voorkomen
Voor meer praktische informatie lees verder hier...