Artikel
24 april 2017

FEBEG is tevreden over de ondertekening van een kwaliteitscharter door de deur-aan-deurverkooppartners.

De deur-aan-deurverkoop is een legitiem verkoopkanaal dat toegepast wordt binnen veel verschillende activiteiten waaronder energie. De klant wordt op een directe en gepersonaliseerde manier benaderd. Dit verkoopkanaal draagt bij tot de gekende hoge dynamiek op de Belgische energiemarkt, waarvan het procentueel aantal leverancierswissels tot de hoogste van Europa behoort.

De energieleveranciers investeren reeds lang in opleiding van en controle op de deur-aan-deur verkoopspartners want kwaliteit en de klantentevredenheid is hun prioriteit. Zo nemen zij corrigerende maatregelen ten aanzien van partners die zich niet conform de contractuele afspraken gedragen. De leveranciers hechten veel belang aan kwalitatief hoogstaande contacten met hun potentiële klanten. De leveranciers zetten continu in op het professionaliseren en het verbeteren van de betrouwbaarheid van hun verkooppartners. Getuige daarvan is het relatieve klein aantal klachten dat door de federale ombudsdienst voor energie werd ontvangen over dit verkoopkanaal in verhouding tot de massa klanten die door de energieleveranciers worden bediend.

Marc Van den Bosch, General Manager van FEBEG: « De zelfregulering van de sector deur-aan-deurverkopen doormiddel van dit charter is heel goed nieuws. De energieleveranciers, leden van FEBEG ondersteunen dit charter omdat dit charter het streven naar hoge kwaliteit van hun deur-aan-deurverkopen ondersteunt. »